Systemy analityczne

Proponujemy wdrożenie z nami narzędzi Business Intelligence firmy MicroStrategy, które wspierają pełny zakres prac analitycznych prowadzonych w wielu bankach na świecie, w szczególności w zakresie:

  • Analityki finansowej i operacyjnej
    • Analizy wyników działalności banku, poszczególnych pozycji bilansowych, rachunku wyników, wskaźników finansowych
    • Analiza efektywności działalności inwestycyjnej
    • Analiza efektywności operacyjnej poszczególnych oddziałów i komórek organizacyjnych
    • Analiza efektywności zarządzania procesami kadrowymi
    • Analiza efektywności pracy poszczególnych pracowników
    • Analiza aktywów trwałych w celu identyfikacji czy są one odpowiednie do dalszego korzystania, dzierżawy lub sprzedaży
    • Analiza transakcji wewnętrznych w celu zarządzania kontrolą błędów, eliminacji ryzyk i nadużyć pracowniczych
  • Planowania, budżetowania i kontrolingu, prognoz biznesowych, analiz scenariuszy („what-if”)
  • Analizy zachowań i potrzeb klientów
    • Zwiększenie satysfakcji klientów dzięki analizie wykorzystania poszczególnych kanałów kontaktu oraz wzmacnianiu kanałów preferowanych, a wygaszaniu „niechcianych”
    • Analizy aktywności i rentowności klientów
    • Analiza pakietów usług dedykowanych dla poszczególnych grup klientów zamiast analiz indywidualnych produktów
    • Analiza odejść klientów i ocena ich wpływu na biznes
  • Analityki rynkowej i sprzedażowej
    • Eliminowanie nieudanych lub mało skutecznych kampanii marketingowych poprzez analizę realnych potrzeb klientów i odpowiednie przygotowanie działań
    • Analiza realizacji planów sprzedażowych w poszczególnych jednostkach biznesowych
    • Analiza i identyfikacja szans sprzedażowych
  • Analityki produktowej
    • Analiza dopasowania produktów do potrzeb istniejących i przyszłych klientów oraz przewidywanie potrzeb zakupowych
    • Identyfikacja wpływu zdarzeń zewnętrznych, sytuacji materialnej i rodzinnej klientów na zmianę ich potrzeb
  • Analityki ryzyk i nadużyć
    • Identyfikacja i analiza zdarzeń klientów wpływających na ich zdolność kredytową
    • Identyfikacja zachowań podejrzanych, mogących prowadzić do nadużyć finansowych i ich eliminacja zanim nastąpi szkoda
    • Identyfikacja ryzyk na wszystkich poziomach organizacji i agregacja ich w wielu płaszczyznach (klient, dane finansowe, portfel produktowy).

Zakres funkcjonalny rozwiązań analitycznych wdrożonych dla sektora bankowego prezentujemy poniżej:

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!